Innowacje

I. Wstęp

Nauczanie języków obcych w szkole od lat należy do najważniejszych aspektów edukacji. Umiejętność sprawnego komunikowania się w wielu językach nie jest tylko koniecznością
na konkurencyjnym rynku pracy, ale pozwala też w życiu dorosłym na aktywny udział
na płaszczyźnie społecznej, gospodarczej oraz kulturowej globalnego świata.
Wprowadzenie innowacji pedagogicznej Learn big & hab Spaß daje uczniom naszej szkoły możliwość nauki języka angielskiego i niemieckiego ze szczególnym naciskiem na jej najistotniejszy aspekt – umiejętność sprawnego komunikowania się, a także poszerzenie wiedzy uczniów o zagadnienia kulturoznawcze krajów niemieckojęzycznych
i anglojęzycznych.

II.Zakres innowacji

Adresatami innowacji są uczniowie klas IV-VII szkoły podstawowej oraz II i III gimnazjum. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2017/2018 z możliwością jej kontynuowania
w następnym roku szkolnym. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach lekcji obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej oraz poza zajęciami obowiązkowymi
w ramach dodatkowych spotkań np. wyrównawczych, kół zainteresowań, wyjazdów, konkursów  oraz uroczystości.

Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei efektywnej nauki języków obcych 
z wykorzystaniem ciekawych metod nauczania: programu wolontariatu studenckiego AIESEC, Dnia Języków Obcych, nauki słownictwa i gramatyki języka angielskiego
w programie Insta.Ling dla Szkół, czy też udziału w projekcie International Village.

Motywacja wprowadzenia innowacji: Innowacja Learn big & hab Spaß jest odpowiedzią
na potrzebę większego zaktywizowania uczniów do nauki języków obcych. Na podstawie wieloletnich obserwacji oraz przeprowadzonych diagnoz w pracy w szkole można zaobserwować, iż uczniom najbardziej brakuje motywacji do nauki języków obcych, podniesienia jakości uczenia się, kontaktu z autentycznym językiem, innych (poza podręcznikowych) form nauki.

III. Cele innowacji

  • uatrakcyjnianie sposobu nauczania i uczenia się języka obcego w szkole;
  • poszerzanie słownictwa poprzez różnorodne formy obcowania z językiem obcym;
  • kształtowanie postawy otwartości wobec cudzoziemców oraz postawy ciekawości świata;
  • zwiększanie motywacji uczniów do nauki języków obcych poprzez m.in. ukazanie przydatności w codziennych sytuacjach;
  • rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości;
  • pobudzanie wyobraźni i kreatywności dzieci.          

IV. Oczekiwane efekty

Dla ucznia:

  • podniesienie motywacji do nauki języka niemieckiego i angielskiego;
  • rozwój pasji i zainteresowań językami obcymi;
  • wzrost komunikatywności, skutecznego porozumiewania się w języku niemieckim
    i angielskim;
  • wzbogacenie zasobu słownictwa;
  • rozwój umiejętności samodzielnego uczenia się i korzystania z różnych źródeł informacji;
  • rozwój umiejętności współpracy w grupie;
  • wiara we własne możliwości i przełamywanie bariery w porozumiewaniu się;
  • wzrost pewności siebie i satysfakcji z pogłębiania znajomości języka obcego.

Dla szkoły:

  • wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych
    i pozalekcyjnych;
  • budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców, jako placówki dbającej o językowy rozwój swoich wychowanków;
  • podniesienie jakości pracy szkoły.

V. Opis innowacji

Niniejsza innowacja składa się z sześciu kluczowych części:

  1. Dzień Języków Obcych.
  2. Program wolontariatu studenckiego AIESEC.
  3. Nauka słownictwa i gramatyki języka angielskiego w programie Insta.Ling dla Szkół.
  4. Udział w projekcie International Village.
  5. Udział w konkursach językowych.
  6. Wykonanie gazetek tematycznych o krajach niemieckiego i angielskiego obszaru językowego oraz projektów interdyscyplinarnych.

1. Dzień Języków Obcych

Celem Dnia Języków Obcych jest:

  • uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka obcego w szkole;
  • rozbudzenie w uczniach ciekawości i zainteresowania innymi kulturami;
  • nauka języka angielskiego poprzez zabawę.

Dzień Języków Obcych odbędzie się w naszej szkole 29 listopada 2017 r. Program obchodów przedstawia się następująco:

  • obcojęzyczna muzyka;
  • quiz wiedzy o Niemczech i Wielkiej Brytanii;
  • konkurs plastyczny: Państwa niemiecko- i anglojęzyczne;
  • kiermasz słodkości niemieckich i angielskich;
  • prezentacje multimedialne: ciekawostki o Niemczech i Wielkiej Brytanii;
  • malowanie twarzy;
  • zwroty obcojęzyczne wywieszone na korytarzach szkolnych;
  • stroje uczniów w barwach narodowych Niemiec i Anglii.

Laureaci kwizu wiedzowego, konkursu plastycznego oraz demonstrujący najlepsze prezentacje multimedialne otrzymają nagrody rzeczowe. Kiermasz słodkości będzie połączony ze zbiórką w ramach akcji "Adopcja Serca".

 2. Program wolontariatu studenckiego AIESEC

AIESEC to największa na świecie, niezależna organizacja prowadzona przez młodych ludzi, działająca w 122 krajach na poziomie lokalnym, narodowym i globalnym.

Projekt, w którym bierzemy udział nazywa się International Education, jest projektem edukacyjnym adresowanym do dzieci ze szkół podstawowych i przedszkoli na terenie województwa lubelskiego. Dzięki niemu wolontariusze z całego świata mogą podzielić się kulturą i tradycjami swojego kraju oraz rozwijać w dzieciach kompetencje językowe. Warsztaty prowadzone są w języku angielskim na poziomie dostosowanym do wieku uczestników. Wolontariusze wykorzystując różne metody m.in.: prezentacje multimedialne, gry, śpiew i taniec zwracają uwagę na czerpanie z wielokulturowości i uczą młodych ludzi myślenia w sposób globalny.

Wolontariusze goszczą w domach uczniów w ramach programu Global Host. Jest to inicjatywa, która umożliwia przyjęcie wolontariusza z zagranicy do własnego domu. Jest to również idealna okazja, aby sprawdzić swój język w praktyce i poznać osobę z innego kraju. To doświadczenie, które zmienia spojrzenie na świat, wzbudza motywację do nauki języka, pomaga w zrozumieniu, jak język angielski jest używany w życiu codziennym  i zapewnia niesamowite chwile spędzone z wolontariuszami.

Celem warsztatów jest:

  • rozbudzenie w uczniach ciekawości i zainteresowania innymi kulturami;
  • szerzenie tolerancji i otwartości wobec ludzi pochodzących z innych krajów;
  • szansa na zmianę stereotypowego myślenia;
  • zdobycie wiedzy na temat danego kraju, dotyczącej m.in.: geografii, kultury oraz historii;
  • nauka języka angielskiego poprzez zabawę;
  • przełamanie barier oraz nabranie śmiałości w kontakcie z innymi.

Plan organizacji zajęć z wolontariuszami AIESEC:

  1. Nawiązanie współpracy z koordynatorem projektu zAIESEC Polska oddział lokalny w Lublinie w danym roku szkolnym.
  2. Ustalenie warunków współpracy szkoły z AIESEC Lublin, ustalenie terminów realizacji projektu w szkole, prezentacja wybranych dla szkoły wolontariuszy, podpisanie umowy.
  3. Rekrutacja rodzin goszczących, spotkania z nimi, ustalenie warunków pobytu wolontariuszy w domach rodzin goszczących.
  4. Przygotowanie harmonogramu zajęć z wolontariuszami dla uczniów.
  5. Przygotowanie harmonogramu zajęć dla wolontariuszy, planu dnia, propozycji programu kulturowego i innych form spędzania czasu w miejscowości i okolicach.
  6. Przygotowanie zaplecza technicznego do prowadzenia zajęć.
  7. Przeprowadzenie zajęć kulturowo-językowych przez wolontariuszy.
  8. Ewaluacja zajęć i pobytu wolontariuszy: ankieta ewaluacyjna dla uczniów, rozmowa
    z wolontariuszami na koniec pobytu, spotkanie z rodzinami goszczącymi, udział w gali podsumowującej program na UMCS-ie w Lublinie.

3. Program do nauki słówek i gramatyki języka angielskiego Insta.Ling

Insta.Ling jest stroną WWW do nauki słówek oraz gramatyki m.in. języków obcych. Nauczyciel przydziela słówka z nauczanego w szkole materiału, a uczniowie razem z Insta.Ling powtarzają je w domu. Nauczyciel i rodzice dostają szczegółowe raporty
o systematyczności pracy ucznia i jego postępach w nauce, a Insta.Ling stara się, aby powtórki słówek były dostosowane indywidualnie do potrzeb ucznia. Uczestnictwo w programie Insta.Ling dla Szkół daje bezpłatny dostęp do systemu dla nauczyciela, uczniów i rodziców. Aplikacja Insta.Ling powstała jako odpowiedź na potrzebę efektywnej
i atrakcyjnej nauki słówek. Jej podstawowym założeniem jest skłonienie uczniów do krótkiej, kilku- bądź kilkunastominutowej, ale systematycznej codziennej pracy. Nauka odbywa się w ciekawej formie quizu, który indywidualnie dobiera poziom trudności do aktualnych umiejętności ucznia, dzięki czemu  nie jest on ani przytłoczony nadmiarem nowego materiału, ani nie traci czasu na powtórki słówek, które już świetnie zna. Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i  dostępna online za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dzięki temu można jej używać nie tylko w domu, lecz również poza nim, na komputerach stacjonarnych, na tabletach i telefonach komórkowych. Uczeń rozpoczyna pracę z niewielkim zestawem nowych słówek do nauki. Nauka realizowana jest poprzez quiz, w którym uczeń dopasowuje słówka bądź frazy do zdania wyświetlonego na ekranie. Aplikacja uwzględnia więcej niż jedną prawidłową odpowiedź, pozwalając na stosowanie synonimów. W przypadku błędu wyświetlana jest poprawna odpowiedź. Aplikacja pozwala również na odsłuchanie wymowy każdego słowa, przygotowanej przez profesjonalnego lektora. Program zbiera szczegółowe informacje na temat prawidłowych odpowiedzi i błędów związanych z każdym słówkiem
i dostosowuje poziom trudności do każdego ucznia indywidualnie. Dzięki temu słówka,
z którymi uczeń nie ma żadnych problemów, pojawiają się rzadziej, a uczeń może poświęcić więcej uwagi tym problematycznym. Pojedyncza sesja trwa od kilku do kilkunastu minut. Zarówno rodzice jak i nauczyciele mają wgląd w raporty z postępów dzieci. Raporty obejmują systematyczność pracy i stopień opanowania materiału. Dostęp do raportów pozwala rodzicom włączyć się w motywowanie swoich dzieci do systematycznej pracy.

Aplikacja Insta.Ling pozwala uczniom systematycznie i bez zbędnego wysiłku zdobywać nową wiedzę. Takie podejście zapewnia maksimum efektu przy minimalnym nakładzie czasu i pracy, a dzięki formie quizu nauka staje się przyjemnością.

Celem korzystania z aplikacji Insta.Ling jest:

Dla nauczyciela:

  • zarządzanie pulą słówek do nauczenia partii materiału zbieżnego z lekcjami lub poszerzającego ten zakres słownictwa
  • weryfikacja systematyczności pracy uczniów
  • śledzenie postępów uczniów i zestawienia ich wyników
  • bezpłatny dostęp do zaawansowanych słówek rozszerzających słownictwo z lekcji.

Dla ucznia:

  • możliwość bezpłatnej nauki słownictwa i gramatyki języka angielskiego z Insta.Ling
  • nauka w atrakcyjnej formie quizu
  • praca z materiałem o poziomie trudności dostosowanym indywidualnie do poziomu wiedzy i możliwości ucznia
  • motywowanie do systematycznej pracy.

Plan organizacjizajęć z aplikacją Insta.Ling

  1. Zgłoszenie do programu w sesji półrocznej, rejestracja nauczyciela w systemie i akceptacja regulaminu.
  2. Założenie kont uczniowskich, przydzielenie loginów i haseł.
  3. Cotygodniowe przydzielenie słownictwa dla uczniów, sprawdzenie ich tygodniowych ocen postępów i systematyczności pracy z aplikacją.
  4. Comiesięczna ewaluacja postępów i efektów pracy uczniów, uczniowie otrzymują ocenę (tylko oceny pozytywne są brane pod uwagę), wpisywaną do dziennika lekcyjnego za dodatkową aktywność w zakresie nauki języka oraz zainteresowania językowe.
  5. Ewaluacja pracy uczniów w programie: wypełnienie ankiety ewaluacyjnej, wyrażenie uwag i wniosków dotyczących tej pracy, przeprowadzenie kartkówki ze słownictwa, która jest przygotowana przez system aplikacji.

4. Projekt International Village

Projekt ten jest ciekawą alternatywą dla tradycyjnych zielonych szkół oraz wycieczek szkolnych z nastawieniem głównie na integrację młodzieży i naukę języka angielskiego oraz okolic Popradu w Republice Słowacji.

Młodzież z różnych krajów świata ( w roku 2017 uczniowie reprezentowali 16 europejskich krajów) spotyka się w ośrodku zlokalizowanym na Słowacji, aby przez 7 dni uczestniczyć w różnych zajęciach integracyjnych prowadzonych przez native speakers z USA, UK, i Kanady (zajęcia językowe, sportowe, zajęcia związane z muzyką i sztuką i wiele innych). Pozwala im to nawiązać nowe, międzynarodowe znajomości, poznać kulturę i tradycje narodowe innych krajów, porozmawiać z uczestnikami z innych krajów po angielsku i dowiedzieć się czym żyją ich rówieśnicy na co dzień.

Oficjalnym językiem projektu jest język angielski, więc uczestnicy są zobligowani do posługiwania się tym językiem niemalże 24 godz. na dobę, dzięki czemu przełamią swoją barierę nieśmiałości w mówieniu po angielsku, co jest niemałym problemem dla tych uczących się „podręcznikowego” angielskiego w szkole.Projekt skierowany jest do młodzieży z krajów Europy w wieku 14-17 lat, która porozumiewa się językiem angielskim na poziomie komunikatywnym.

Uczestnicy projektu zostaną podzieleni na grupy, w których będą prowadzone zajęcia z języka angielskiego  przez native speakers z Wielkiej Brytanii, Kanady oraz USA. Każda grupa będzie miała 2 lekcje każdego dnia pobytu. Zajęcia prowadzone będą w trybie mieszanym tzn. w zajęciach uczestniczyć będzie młodzież z różnych krajów, aby uniknąć posługiwania się językiem ojczystym. W sumie w ciągu całego turnusu uczestnicy będą mieli 10 lekcji z native speakerem oraz  tzw. „live English” czyli żywy angielski, tzn.uczestnicy będą porozumiewać się tym językiem w komunikacji z innymi uczestnikami poprzez uczestnictwo w zajęciach sportowych, podczas posiłków, podczas zajęć integracyjnych niejako zmuszających ich do czynnego posługiwania się językiem angielskim. Zajęcia z j. angielskiego będą prowadzone w formie warsztatów , a więc będą bardziej nastawione na mówienie i naukę poprzez współpracę i zabawę. W ciągu  turnusu jest zorganizowana lekcja o Unii Europejskiej, mająca na celu zapoznanie młodzieży z jej historią, przybliżenie uczestnikom projektu takie terminy jak, konstytucja Europejska, Traktat Lizboński, rola Parlamentu Europejskiego itp.

W trakcie turnusu przewidziana jest wycieczka do parku wodnego „Aqua City” w Popradzie, ponadto inne wycieczki do wyboru np. wycieczka do Krakowa, do zamku w Starej Lubovni, wycieczka do Demanovskiej jaskini, spływ Dunajcem itp.
Celem udziału dla ucznia w projekcie jest:

  • wzrost tolerancji dla innych kultur i narodów
  • porzucenie uprzedzeń w stosunku do innych narodowości poprzez przebywanie
    w swoim towarzystwie oraz współpracę przy realizacji różnych zadań
  • wzrost kompetencji w zakresie posługiwania się komunikatywnym językiem angielskim
  • wzrost świadomości językowej, motywacji do nauki języka oraz samooceny uczestników.

Plan organizacji udziału w projekcie International Village

  1. Rekrutacja grupy min. 7 uczniów.
  2. Spotkanie z rodzicami, przedstawienie szczegółowego planu pobytu.
  3. Zebranie części funduszy, zgód rodziców i innych formalnych dokumentów.
  4. Zgłoszenie szkoły do programu i wpłata zaliczek.
  5. Akceptacja zaproponowanego przez organizatora turnusu.
  6. Przygotowanie i umieszczenie na YouTube filmu prezentującego grupę, szkołę i miejscowość.
  7. Dokonanie innych formalnych czynności przed wyjazdem: ubezpieczenie EKUZ, paszporty lub dowody, przewoźnik.
  8. Przygotowanie innych wymaganych i ustalonych przez organizatora prezentacji, w tym zakup produktów do prezentacji kuchni kraju.
  9. Pobyt na obozie: udział uczniów w zajęciach językowych i programie kulturowym.
  10. Ewaluacja udziału w projekcie: ankiety dla uczestników i nauczycieli-opiekunów na miejscu projektu, ankieta ewaluacyjna na koniec projektu
    dla nauczyciela-opiekuna oraz ustna informacja zwrotna od uczniów
    dla organizatora projektu oraz nauczyciela-opiekuna.

5.  Konkursy językowe

Język niemiecki:

  • Ogólnopolski Konkurs Języka Niemieckiego Weltsprachen Jugend organizowany przez wyd. Synapsa. Cele konkursu: podnoszenie umiejętności językowych; poszerzanie i wzbogacanie słownictwa; rozwijanie zainteresowania językiem niemieckim; wspieranie rozwijania kompetencji językowych uczniów; motywowanie uczniów do podejmowania wysiłku. Konkurs polega na rozwiązaniu przez uczniów testu obejmującego 20 pytań badających umiejętności ucznia w zakresie posiadanego słownictwa, zwrotów, czytania ze zrozumieniem, komunikacji oraz gramatyki.
  • Konkurs na kartkę bożonarodzeniową. Cele konkursu: podnoszenie umiejętności językowych; poszerzanie i wzbogacanie słownictwa; rozwijanie zainteresowania językiem niemieckim; wspieranie rozwijania kompetencji językowych uczniów; motywowanie uczniów do podejmowania wysiłku. Konkurs polega na własnoręcznym zrobieniu kartki bożonarodzeniowej oraz napisaniu życzeń w języku niemieckim. Prace uczniów zostaną wywieszone na gazetce językowej.

Język angielski:

  • Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego OLIMPIADA WIEDZY ARCHIMEDES-LINGUA.PLUS organizowany jest przez wydawnictwo Amermedia Sp. z o.o dla zwiększenia motywacji uczniów w poznawaniu języków obcych. Celem konkursu jest zachęcenie jak największej liczby młodych ludzi do lepszego opanowania języków obcych, rozpowszechnianie kultury i tradycji krajów i narodów posługujących się językiem angielskim oraz wzbogacenie wiedzy o krajach i regionach, w których mówi się językiem angielskim. Konkurs ma formę testów językowych, które obejmują 25 pytań i zawierają zadania w brytyjskiej odmianie języka angielskiego (zasady gramatyki, ortografii i słownictwo).
  • Szkolny Kwiz Wiedzy o Niemczech i Wielkiej Brytanii organizowany przez nauczycieli języków obcych w ramach Dnia Języków Obcych ma na celu poszerzanie wiadomości kulturowych, wzbogacenie słownictwa oraz rozwijanie zainteresowań językiem niemieckim i angielskim.
  • Szkolny Konkurs Plastyczny „Państwa niemiecko- i anglojęzyczne” organizowany przez nauczycieli języków obcych w ramach Dnia Języków Obcych ma na celu rozwijanie talentów plastycznych i wiedzy geograficznej. Zadaniem uczniów będzie wykonie pracy plastycznej dowolną techniką, przedstawiającej kontury państw niemiecko- i/lub anglojęzycznych.

6. Gazetki językowe

Nauczyciele języków przygotowują tematyczne prezentacje na tablicach na korytarzach szkolnych oraz w sali językowej. Gazetki dotyczą kultury i języków anglo-
i niemieckojęzycznych. W tym roku są to:

Język niemiecki:

  • Ciekawostki o Niemczech.
  • Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
  • Stroje bawarskie.
  • Frohe Weihnachten!

Język angielski:

  • The Beatles.
  • Christmas
  • Ireland

Projekty interdyscyplinarne: uczniowie przygotowują mini projekty realizując tematykę zawartą w podręczniku w ramach CLIL. Projekty te eksponowane są w sali językowej i na korytarzach szkolnych.

 VI. Ewaluacja

Narzędzia ewaluacji:

  • ankieta;
  • wyniki konkursów;
  • wyniki egzaminu zewnętrznego;
  • oceny końcoworoczne;
  • obserwacja zaangażowania i aktywności uczniów;
  • opinie dyrektora, rodziców, innych nauczycieli i uczniów.

                                     Autorzy: Łucja Mroczek, Joanna Dubaj, Aneta Zalewa

 

Sprawozdanie z działań przeprowadzonych w ramach realizacji innowacji pedagogicznej Learn big & hab Spaß!

Adresatami innowacji byli uczniowie klas IV-VII szkoły podstawowej oraz II i III gimnazjum. Czas realizacji innowacji obejmował rok szkolny 2017/2018 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym. Zajęcia innowacyjne odbywały się w ramach lekcji obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej oraz poza zajęciami obowiązkowymi w ramach dodatkowych spotkań np. wyrównawczych, kół zainteresowań, wyjazdów, konkursów  oraz uroczystości. Innowacja miała na celu szerzenie idei efektywnej nauki języków obcych  z wykorzystaniem ciekawych metod nauczania: programu wolontariatu studenckiego AIESEC, Dnia Języków Obcych, nauki słownictwa i gramatyki języka angielskiego w programie Insta.Ling dla Szkół, czy też udziału w projekcie International Village.

 Efekty innowacji są następujące:

uczniowie:

  • wzmocnili swoją motywację do nauki języka niemieckiego i angielskiego;
  • mieli możliwość rozwoju swoich pasji i zainteresowań językami obcymi;
  • nastąpił wzrost komunikatywności, skutecznego porozumiewania się w języku niemieckim 
    i angielskim;
  • wzbogacili swój zasób słownictwa;
  • rozwinęli umiejętności samodzielnego uczenia się i korzystania z różnych źródeł informacji;
  • rozwinęli umiejętności współpracy w grupie;
  • wzmocnili swoją wiarę we własne możliwości i przełamali bariery w porozumiewaniu się;
  • nastąpił wzrost pewności siebie i satysfakcji z pogłębiania znajomości języka obcego.

 szkoła:

  • wzbogaciła swoją ofertę edukacyjną poprzez uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych 
    i pozalekcyjnych;
  • działania w ramach innowacji wpłynęły na budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców, jako placówki dbającej o językowy rozwój swoich wychowanków;
  • nastąpił wzrost jakości pracy szkoły.
  1. Dzień Języków Obcych

 29 listopada w naszej szkole odbył się Dzień Języków Obcych. Już od samego rana pobrzmiewała obcojęzyczna muzyka, a korytarze zostały oklejone kolorowymi kartkami z niemieckimi i angielskimi zwrotami. Tego dnia barwy obu krajów były widoczne zarówno na twarzach niektórych uczniów, jak i w elementach ich stroju.

Na 4. godzinie lekcyjnej w holu zgromadzili się uczniowie kl. IV SP- IIIG i nauczyciele, by móc obejrzeć prezentacje multimedialne w wykonaniu uczestników konkursu z kl. VI i VII oraz III G. Młodzież przedstawiła ciekawostki dotyczące Niemiec i Wielkiej Brytanii, wzbogacając je polskim lub obcojęzycznym komentarzem.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się wystawa prac plastycznych, która przyozdobiła hol. Kontury państw niemiecko- i anglojęzycznych zapełnione nazwami głównych miast i rzek oraz z namalowaną szatą roślinną to nie tylko ładna dekoracja, ale też materiał dydaktyczny.

Kolejnym punktem programu było wyłonienie zwycięzców konkursu wiedzy z języka niemieckiego i angielskiego. Zakres materiału był dość pokaźny, dlatego tym bardziej cieszy zainteresowanie uczniów kwizem oraz ich dobre wyniki.

Laureaci poszczególnych konkursów oraz uczniowie zaangażowani w organizację imprezy otrzymali atrakcyjne nagrody ufundowane przez Radę Rodziców.

Najwięcej emocji wywołał jednak kiermasz słodkości. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, by zadowolić własne kubki smakowe. Kwota 356,42 zł uzyskana ze sprzedaży ciast wspomoże jedną
z akcji Caritasu – „Adopcję Serca”.

 

  1. Program wolontariatu studenckiego AIESEC

W dniach 8-12 stycznia 2018 r. już po raz drugi gościliśmy w szkole wolontariuszy z AIESEC, którzy poprowadzili lekcje języka angielskiego z naszymi uczniami.

Była to wielka szansa nie tylko na szlifowanie języka, ale również na poznanie innych  kultur i obyczajów. W tym roku przybyli do nas Candan Cetin  - studentka inżynierii środowiska i psychologii z Turcji, miłośniczka podróży, siłowni, teatru i koncertów oraz  Gautam Gupta  z Indii, który studiuje finanse i rachunkowość, a interesuje się blogami podróżniczymi i piłką nożną, uwielbia też rozmawiać na poważne tematy. 

Po zakończeniu zajęć w szkole wolontariusze spędzali wolny czas i nocowali u gościnnych rodzin uczniów.

 

  1. Program do nauki słówek i gramatyki języka angielskiego Insta.Ling

 Wraz z początkiem nowego roku 35. uczniów klas IV – VII SP i II – III Gimnazjum zgłosiło się do programu, aby szybciej i skuteczniej uczyć się angielskich słów i zwrotów, korzystając z możliwości, jakie płyną z nowoczesnych technologii. Uczestnictwo w programie wymagało systematycznej pracy i dobrej organizacji od jego uczestników, z drugiej strony dostarczało wiele frajdy i satysfakcji z nauki dzięki atrakcyjnym narzędziom internetowym. Szkoła oraz nauczyciele -  opiekunowie grup uczestniczących w programie otrzymali certyfikaty jakości kształcenia językowego.

  1. Projekt International Village

Przygotowania do wyjazdu na obóz językowy trwają.  Zgłosiło się 4. chętnych uczniów z naszej szkoły, zostało przeprowadzone spotkanie informacyjne dla uczniów i ich rodziców oraz  poczyniono działania w kierunku znalezienia partnerskiej szkoły, z której uczniowie dołączyliby do naszych uczniów, gdyż minimalna liczba uczestników tworząca 1. grupę to 7.

  1. Konkursy językowe

Język angielski

Po raz piąty nasi uczniowie wzięli udział w ogólnopolskim konkursie pod nazwą Olimpiada Wiedzy Archimedes Plus. Lingua Plus 30 edycja i jak co roku sięgnęli po tytuły laureata.

W tej edycji aż siedmioro z szesnaściorga z nich uzyskało ten tytuł! Zwycięzcami byli:

Laureatem II stopnia z wynikiem 92/100 pkt zostały: 

 Katarzyna Popko z kl. V , Emilia Biernat z kl. V, Wiktoria Biernat z kl. VII

Laureatem IV stopnia z wynikiem 84/100 pkt zostały:

Katarzyna Kapuśniak z kl. VI, Zuzanna Kukiełka z kl. IV, Karina Gozdecka z kl. V

Laureatem V stopnia z wynikiem 80/100 pkt została Hanna Brodziak z kl. VI

W 31. edycji ogólnopolskiego konkursu języka angielskiego Olimpiada Wiedzy Archimedes Plus. Lingua Plus uczestniczyło 18 uczniów naszej szkoły. Tradycyjnie kilkoro  z nich zdobyło  tytuły laureata, byli to następujący uczniowie:

Emilia Biernat 96/100 pkt – laureatka I stopnia

Emilia Zielińska 92 pkt – laureatka II stopnia

Zuzanna Kukiełka 88 pkt – laureatka III stopnia

Wiktoria Biernat 84 pkt – laureatka IV stopnia

Katarzyna Kapuśniak – 80 pkt – laureatka V stopnia

Jakub Kurant - 80 pkt - laureat V stopnia

26 kwietnia w sali kameralnej Biłgorajskiego Centrum Kultury odbył się XII Powiatowy Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Poezji i Prozy Obcojęzycznej zorganizowany przez nauczycieli języków obcych z  Gimnazjum Nr 1 w Biłgoraju.  Na starcie artystycznych zmagań stanęło 32 uczestników ze szkół podstawowych oraz gimnazjów powiatu biłgorajskiego.

Konkurs przebiegał w 3. kategoriach językowych: angielski, niemiecki i rosyjski. Ocenie podlegała interpretacja utworów oraz płynność i łatwość posługiwania się językiem obcym. Honorowym patronatem konkurs objął Burmistrz Miasta Biłgoraj. Biorąca udział w konkursie ( kat. język angielski) uczennica kl. VII Wiktoria Biernat otrzymała wyróżnienie.

 XIV Roztoczański Turniej Języka Angielskiego odbył się 29 maja w SP im. Dzieci Zamojszczyzny w Zwierzyńcu, a naszą szkołę reprezentowali: Wiktoria Biernat, Emilia Wojnar, Aleksandra Olesiuk i Arkadiusz Pieczykolan. Zadania konkursowe opierały się na przeczytanej wcześniej lekturze w języku angielskim „Viking Tales” Chris’a Rose. Nasi uczniowie poradzili sobie dobrze zdobywając od ok. 80 do 100 punktów, ale najlepszym z drużyny okazał się Arek, który  otrzymał wyróżnienie.

Język niemiecki

Ośmioro uczniów klasy III gimnazjum zmierzyło się wraz z innymi uczestnikami z całego kraju, rozwiązując 45-minutowy test, w Ogólnopolskim Konkursie Weltsprachen Jugend, którego organizatorem jest Wydawnictwo Synapsa.

W naszej szkole odbył się on 25 października. Arkusz składał się z 24 pytań sprawdzających umiejętności ucznia w zakresie posiadanego słownictwa, znajomości zwrotów, czytania ze zrozumieniem, komunikacji oraz gramatyki.

Bardzo dobry wynik uzyskały: Barbara SzarzyńskaKinga Szuper oraz Anita Mituła, które zdobyły 16 z 20 punktów. Wszyscy otrzymali też imienne dyplomy uczestnictwa w konkursie.

 Konkurs języka niemieckiego organizowany przez Lubelskiego Kuratora Oświaty. W etapie szkolnym wzięło udział pięcioro uczniów. Najlepszym wynikiem może pochwalić się Kinga Szuper, która uzyskała 24 punkty. 

Konkursy plastyczne:

  1. Mein Stammbaum
  2. Frohe Weihnachten
  3. Frohe Ostern
  4. Deutsche Sehenswürdigkeiten.

Celem konkursów było podnoszenie umiejętności językowych; poszerzanie i wzbogacanie słownictwa; rozwijanie zainteresowania językiem niemieckim; wspieranie rozwijania kompetencji językowych uczniów; motywowanie uczniów do podejmowania wysiłku. Prace uczniów zostały wywieszone na gazetce językowej oraz na holu szkolnym.

 

Język angielski i język niemiecki

 Szkolny Quiz Wiedzy o Niemczech i Wielkiej Brytanii został zorganizowany przez nauczycieli języków obcych w ramach Dnia Języków Obcych. Jego celem było poszerzanie wiadomości kulturowych, wzbogacenie słownictwa oraz rozwijanie zainteresowań językiem niemieckim i angielskim. Zwycięzcy na zdjęciu poniżej:

 Szkolny Konkurs Plastyczny „Państwa niemiecko- i anglojęzyczne” został zorganizowany przez nauczycieli języków obcych w ramach Dnia Języków Obcych. Miał na celu rozwijanie talentów plastycznych i wiedzy geograficznej. Zadaniem uczniów było wykonie pracy plastycznej dowolną techniką, przedstawiającej kontury państw niemiecko- i/lub anglojęzycznych.

 

 

  1. Gazetki językowe

Nauczyciele języków przygotowali tematyczne prezentacje na tablicach na korytarzach szkolnych oraz w sali językowej. Gazetki dotyczyły kultury i języków anglo- i niemieckojęzycznych. W tym były to:

Język niemiecki:

  • Ciekawostki o Niemczech.
  • Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
  • Stroje bawarskie.

Język angielski:

  • The Beatles.
  • Christmas
  • Ireland

 Projekty interdyscyplinarne: uczniowie przygotowali mini projekty realizując tematykę zawartą
w podręczniku w ramach CLIL, m.in.: zagrożone gatunki, mój projekt przedmiotu użytku codziennego z symbolem Wielkiej Brytanii, ulubione ubrania i muzycy, brytyjska rodzina królewska i ważne wydarzenia z jej życia współcześnie i w przeszłości.  Projekty te eksponowane były w sali językowej i na korytarzach szkolnych.

Grupa gimnazjalistów z klasy II przygotowała projekt gimnazjalny z wykorzystaniem nowoczesnych technologii pt. „ Moda londyńskiej ulicy”.


 

 

 

 


 

Kontakt

Zespół Szkół Samorządowych 
im. Jana Pawła II

ul. Szkolna 16
23-407 Tereszpol-Zaorenda
tel.: +48 84 687 6033
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
e-doręczenia: AE:PL-18427-12797-TTHEC-23

E-dziennik

Vulcan

Gmina Tereszpol

BIP

Biuletyn informacji publicznej

ePUAP

Elektroniczna Skrzynka Podawcza