Innowacje

Imię i nazwisko autora: Agnieszka Bogdanowicz,

 Data wprowadzenia: marzec 2019 roku

Data zakończenia: czerwiec 2019 roku

Cyklicznie powtarzana w kolejnych latach z ewentualnymi modyfikacjami.

Zakres innowacji:

Adresatami innowacji są uczniowie klasy IV. Czas realizacji innowacji obejmuje od marca do czerwca.

Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach np.  zajęć dodatkowych (15.03.2019 r.; 22.03.2019 r.; 29.03.2019 r.), konsultacji (w czwartek – na długiej przerwie po 4 godz. lekcyjnej w sali 2 a).

Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei bezpieczeństwa na drodze.

 BEZPIECZNY ROWERZYSTA

 Poczucie bezpieczeństwa to jedna z podstawowych potrzeb człowieka, której zaspokojenie daje możliwość prawidłowego i zdrowego funkcjonowania we współczesnym świecie.

Mając na uwadze bezpieczeństwo uczniów, chciałam zwrócić szczególną uwagę na odpowiedzialne zachowanie na drogach, oraz uwrażliwić uczniów na konieczność reagowania i udzielania pomocy osobom poszkodowanym.

 W ramach innowacji:

  1. Zorganizowane zostaną spotkania z - policjantem, pielęgniarką szkolną;
  2. Ćwiczeń praktycznych z udzielania pierwszej pomocy;
  3. Konkursy o tematyce – bezpieczny rowerzysta (plastyczny)- „Jestem widoczny na drodze”

Cele szczegółowe:

  • propagowanie bezpiecznego zachowania i poruszania się po drogach publicznych,
  • uświadomienie dzieciom jak ważne dla ich bezpieczeństwa jest to, aby były widoczne dla pozostałych uczestników ruchu drogowego,
  • zachęcenie do noszenia elementów odblaskowych w warunkach ograniczonej widoczności.

Treść:

Konkurs „Jestem widoczny na drodze” polega na wykonaniu pracy plastycznej w dowolnej technice, format pracy A3

 Konkurs odbędzie się w marcu..

 4. Konkursy o tematyce – bezpieczny rowerzysta (wiedzy) „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym”

Cele szczegółowe:

  • rozwijanie i popularyzowanie wśród dzieci świadomości bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym w charakterze pieszego, pasażera i kierującego rowerem,
  • samodzielne pogłębianie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego przy wykorzystaniu różnych źródeł informacji, w tym technologii komputerowej,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie, bezpieczeństwo własne i innych użytkowników dróg,
  • określenie poziomu przygotowanie dzieci do samodzielnego uczestnictwa w ruchu drogowym,
  • sprawdzenie opanowania umiejętności zachowania się dzieci w sytuacjach zagrożenia.

Treść:

Konkurs „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” składać się będzie z jednego etapu – teoretycznego, który będzie polegał na rozwiązaniu testu, ze znajomości przepisów ruchu drogowego.

 

Konkurs odbędzie się w maju.

  1. Projekcja filmów dotyczących poruszanej tematyki, oraz rozwiązywanie testów – zajęcia dodatkowe (15.03.2019 r.; 22.03.2019 r.; 29.03.2019 r.) ;

 Cele ogólne:

  • wdrażanie do zdyscyplinowania i utrwalania prawidłowych nawyków zachowań na drodze;
  • kształtowanie potrzeby i umiejętności dbania o własne ciało, zdrowie i sprawność fizyczną;
  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia w tym umiejętności udzielania pierwszej pomocy.

 Cele szczegółowe:

  • wzbogacanie zasobu podstawowych pojęć z dziedziny ruchu drogowego;
  • zapoznanie ze sposobami zapobiegania wypadkom;
  • nabycie umiejętności niezbędnych przy udzielaniu pierwszej pomocy;
  • nabycie umiejętności wzywania pogotowia ratunkowego i informowania innych służb ratowniczych;
  • wyrabianie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających życiu;
  • kształtowanie poczucia troski o zdrowie własne i innych;

 Ewaluacja osiągnięć i monitoring

W trakcie prowadzenia innowacji dokonywana będzie systematycznie ocena osiągnięć pracy uczniów oraz pełna dokumentacja pedagogiczna. Działania uczniów będą odzwierciedlone w postaci:

 - Zdjęć

- Wystawy prac uczniów.

- Udziału w konkursach.


 Sprawozdanie -„Bezpieczny rowerzysta”

 Data wprowadzenia: marzec 2019 roku

Data zakończenia: czerwiec 2019 roku

 Zakres innowacji:

Adresatami innowacji byli uczniowie klasy IV. Czas realizacji innowacji obejmuje od marca do czerwca.

Niniejsza innowacja miała na celu szerzenie idei bezpieczeństwa na drodze.

  W ramach innowacji:

Zajęcia innowacyjne odbywały  się  w ramach  zajęć dodatkowych (15.03.2019 r.; 22.03.2019 r.; 29.03.2019 r.), konsultacji (w czwartek – na długiej przerwie po 4 godz. lekcyjnej w sali 2a).

Uczniowie na zajęciach oglądali filmy dotyczące właściwego zachowania rowerzysty. Mieli okazję obserwować zachowania właściwe i takie, które należy potępiać, będąc świadomym uczestnikiem  ruchu drogowego.

Kolejne zajęcia były  poświęcone rozwiązywaniu testów – Krzyżówki interaktywne

        

 

    2.

        3 kwietnia zorganizowano  spotkanie z  policjantem dotyczące bezpieczeństwa przyszłych rowerzystów,

  1. W maju zorganizowano spotkanie z pielęgniarką szkolną, dotyczące sposoby udzielania pierwszej pomocy;

      

  1. Zorganizowano zajęcia praktyczne z udzielania pierwszej pomocy, które prowadziły uczennice klasy VIII- Wikroria Biernat, Emilia Zielińska i Miriam Mróz

 

   

   5. 

a) Konkursy o tematyce – bezpieczny rowerzysta (plastyczny)- „Jestem widoczny na drodze”

Cele szczegółowe:

  • propagowanie bezpiecznego zachowania i poruszania się po drogach publicznych,
  • uświadomienie dzieciom jak ważne dla ich bezpieczeństwa jest to, aby były widoczne dla pozostałych uczestników ruchu drogowego,
  • zachęcenie do noszenia elementów odblaskowych w warunkach ograniczonej widoczności.

Konkurs odbył  się w marcu. Zwycięzcami konkursu  zostali Mikołaj Róg i Jakub Szawara.

 

 b) Konkursy o tematyce – bezpieczny rowerzysta (wiedzy) „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym”

Cele szczegółowe:

  • rozwijanie i popularyzowanie wśród dzieci świadomości bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym w charakterze pieszego, pasażera i kierującego rowerem,
  • samodzielne pogłębianie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego przy wykorzystaniu różnych źródeł informacji, w tym technologii komputerowej,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie, bezpieczeństwo własne i innych użytkowników dróg,
  • określenie poziomu przygotowanie dzieci do samodzielnego uczestnictwa w ruchu drogowym,
  • sprawdzenie opanowania umiejętności zachowania się dzieci w sytuacjach zagrożenia.

Treść:

Konkurs „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” składać się będzie z jednego etapu – teoretycznego, który będzie polegał na rozwiązaniu testu, ze znajomości przepisów ruchu drogowego.

 

Konkurs odbył się w maju. Zwycięzcy konkursu zostali zwolnieni z egzaminu na kartę rowerową – część teoretyczna.

Cezary Małek, Emilia Oszmaniec , Mikołaj Róg, Gabriela Kimak,

Gabriela Budzyńska, Oskar Szeptuch , Damian Kulik


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

Zespół Szkół Samorządowych 
im. Jana Pawła II

ul. Szkolna 16
23-407 Tereszpol-Zaorenda
tel.: +48 84 687 6033
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
e-doręczenia: AE:PL-18427-12797-TTHEC-23

E-dziennik

Vulcan

Gmina Tereszpol

BIP

Biuletyn informacji publicznej

ePUAP

Elektroniczna Skrzynka Podawcza