Imię i nazwisko autora: Agnieszka Bogdanowicz,
Data wprowadzenia: marzec 2019 roku
Data zakończenia: czerwiec 2019 roku
Cyklicznie powtarzana w kolejnych latach z ewentualnymi modyfikacjami.
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klasy IV. Czas realizacji innowacji obejmuje od marca do czerwca.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach np. zajęć dodatkowych (15.03.2019 r.; 22.03.2019 r.; 29.03.2019 r.), konsultacji (w czwartek – na długiej przerwie po 4 godz. lekcyjnej w sali 2 a).
Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei bezpieczeństwa na drodze.
BEZPIECZNY ROWERZYSTA
Poczucie bezpieczeństwa to jedna z podstawowych potrzeb człowieka, której zaspokojenie daje możliwość prawidłowego i zdrowego funkcjonowania we współczesnym świecie.
Mając na uwadze bezpieczeństwo uczniów, chciałam zwrócić szczególną uwagę na odpowiedzialne zachowanie na drogach, oraz uwrażliwić uczniów na konieczność reagowania i udzielania pomocy osobom poszkodowanym.
W ramach innowacji:
- Zorganizowane zostaną spotkania z - policjantem, pielęgniarką szkolną;
- Ćwiczeń praktycznych z udzielania pierwszej pomocy;
- Konkursy o tematyce – bezpieczny rowerzysta (plastyczny)- „Jestem widoczny na drodze”
Cele szczegółowe:
- propagowanie bezpiecznego zachowania i poruszania się po drogach publicznych,
- uświadomienie dzieciom jak ważne dla ich bezpieczeństwa jest to, aby były widoczne dla pozostałych uczestników ruchu drogowego,
- zachęcenie do noszenia elementów odblaskowych w warunkach ograniczonej widoczności.
Treść:
Konkurs „Jestem widoczny na drodze” polega na wykonaniu pracy plastycznej w dowolnej technice, format pracy A3
Konkurs odbędzie się w marcu..
4. Konkursy o tematyce – bezpieczny rowerzysta (wiedzy) „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym”
Cele szczegółowe:
- rozwijanie i popularyzowanie wśród dzieci świadomości bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym w charakterze pieszego, pasażera i kierującego rowerem,
- samodzielne pogłębianie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego przy wykorzystaniu różnych źródeł informacji, w tym technologii komputerowej,
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie, bezpieczeństwo własne i innych użytkowników dróg,
- określenie poziomu przygotowanie dzieci do samodzielnego uczestnictwa w ruchu drogowym,
- sprawdzenie opanowania umiejętności zachowania się dzieci w sytuacjach zagrożenia.
Treść:
Konkurs „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” składać się będzie z jednego etapu – teoretycznego, który będzie polegał na rozwiązaniu testu, ze znajomości przepisów ruchu drogowego.
Konkurs odbędzie się w maju.
- Projekcja filmów dotyczących poruszanej tematyki, oraz rozwiązywanie testów – zajęcia dodatkowe (15.03.2019 r.; 22.03.2019 r.; 29.03.2019 r.) ;
Cele ogólne:
- wdrażanie do zdyscyplinowania i utrwalania prawidłowych nawyków zachowań na drodze;
- kształtowanie potrzeby i umiejętności dbania o własne ciało, zdrowie i sprawność fizyczną;
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia w tym umiejętności udzielania pierwszej pomocy.
Cele szczegółowe:
- wzbogacanie zasobu podstawowych pojęć z dziedziny ruchu drogowego;
- zapoznanie ze sposobami zapobiegania wypadkom;
- nabycie umiejętności niezbędnych przy udzielaniu pierwszej pomocy;
- nabycie umiejętności wzywania pogotowia ratunkowego i informowania innych służb ratowniczych;
- wyrabianie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających życiu;
- kształtowanie poczucia troski o zdrowie własne i innych;
Ewaluacja osiągnięć i monitoring
W trakcie prowadzenia innowacji dokonywana będzie systematycznie ocena osiągnięć pracy uczniów oraz pełna dokumentacja pedagogiczna. Działania uczniów będą odzwierciedlone w postaci:
- Zdjęć
- Wystawy prac uczniów.
- Udziału w konkursach.
Sprawozdanie -„Bezpieczny rowerzysta”
Data wprowadzenia: marzec 2019 roku
Data zakończenia: czerwiec 2019 roku
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji byli uczniowie klasy IV. Czas realizacji innowacji obejmuje od marca do czerwca.
Niniejsza innowacja miała na celu szerzenie idei bezpieczeństwa na drodze.
W ramach innowacji:
Zajęcia innowacyjne odbywały się w ramach zajęć dodatkowych (15.03.2019 r.; 22.03.2019 r.; 29.03.2019 r.), konsultacji (w czwartek – na długiej przerwie po 4 godz. lekcyjnej w sali 2a).
Uczniowie na zajęciach oglądali filmy dotyczące właściwego zachowania rowerzysty. Mieli okazję obserwować zachowania właściwe i takie, które należy potępiać, będąc świadomym uczestnikiem ruchu drogowego.
Kolejne zajęcia były poświęcone rozwiązywaniu testów – Krzyżówki interaktywne
2.
3 kwietnia zorganizowano spotkanie z policjantem dotyczące bezpieczeństwa przyszłych rowerzystów,
- W maju zorganizowano spotkanie z pielęgniarką szkolną, dotyczące sposoby udzielania pierwszej pomocy;
- Zorganizowano zajęcia praktyczne z udzielania pierwszej pomocy, które prowadziły uczennice klasy VIII- Wikroria Biernat, Emilia Zielińska i Miriam Mróz
5.
a) Konkursy o tematyce – bezpieczny rowerzysta (plastyczny)- „Jestem widoczny na drodze”
Cele szczegółowe:
- propagowanie bezpiecznego zachowania i poruszania się po drogach publicznych,
- uświadomienie dzieciom jak ważne dla ich bezpieczeństwa jest to, aby były widoczne dla pozostałych uczestników ruchu drogowego,
- zachęcenie do noszenia elementów odblaskowych w warunkach ograniczonej widoczności.
Konkurs odbył się w marcu. Zwycięzcami konkursu zostali Mikołaj Róg i Jakub Szawara.
b) Konkursy o tematyce – bezpieczny rowerzysta (wiedzy) „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym”
Cele szczegółowe:
- rozwijanie i popularyzowanie wśród dzieci świadomości bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym w charakterze pieszego, pasażera i kierującego rowerem,
- samodzielne pogłębianie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego przy wykorzystaniu różnych źródeł informacji, w tym technologii komputerowej,
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie, bezpieczeństwo własne i innych użytkowników dróg,
- określenie poziomu przygotowanie dzieci do samodzielnego uczestnictwa w ruchu drogowym,
- sprawdzenie opanowania umiejętności zachowania się dzieci w sytuacjach zagrożenia.
Treść:
Konkurs „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” składać się będzie z jednego etapu – teoretycznego, który będzie polegał na rozwiązaniu testu, ze znajomości przepisów ruchu drogowego.
Konkurs odbył się w maju. Zwycięzcy konkursu zostali zwolnieni z egzaminu na kartę rowerową – część teoretyczna.
Cezary Małek, Emilia Oszmaniec , Mikołaj Róg, Gabriela Kimak,
Gabriela Budzyńska, Oskar Szeptuch , Damian Kulik