Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są dzieci z klasy II. Zajęcia innowacyjne odbywają się w ramach godzin pozalekcyjnych - jest to koło artystyczne oraz w podczas zajęć obowiązkowych - zintegrowanych.
Motywacja wprowadzenia innowacji:
- brak ośrodka kultury w miejscowości i w gminie,
- rozwój kompetencji, zainteresowań i talentów uczniów, a także nauczyciela,
- integracja środowiska,
- zabezpieczenie imprez szkolnych i gminnych
- duża odległość od ośrodków, w których uczniowie mogliby rozwijać swoje zainteresowania i talenty,
- walor wychowawczy zajęć dla ich uczestników,
- obcowanie ze sztuką,
- wychodzenie naprzeciw potrzebom artystycznej realizacji uczestników,
- udział w konkursach i przeglądach.
Zajęcia artystyczne służą wspieraniu dzieci w ich wszechstronnym rozwoju poprzez aktywny udział w życiu muzycznym i teatralnym szkoły oraz najbliższego środowiska, dążeniu do tego, aby prezentacje były satysfakcjonujące i dawały możliwość realizacji zarówno dla uczniów, jak i odbiorców ich działań.
Cele innowacji
Cele główne:
- rozwijanie talentów i zainteresowań artystycznych uczniów,
- prezentowane efektów pracy przed szerszą publicznością,
- spędzanie wolnego czasu ciekawie i bezpiecznie.
Cele szczegółowe:
Uczeń
- czuje się bezpiecznie w grupie,
- współdziała w grupie,
- odtwarza proste rytmy,
- czerpie radość z tańca i śpiewu,
- koordynuje ruch ze słowem,
- wypowiada się poprawnie,
- jest kreatywny,
- śpiewa poprawnie piosenki o różnej tematyce,
- zna wiele piosenek ludowych,
- inscenizuje wybrane utwory z poezji dziecięcej,
- zapamiętuje i odtwarza ruchem proste układy taneczne,
- potrafi tworzyć akompaniament perkusyjny do piosenek dla dzieci,
- gra proste melodie na fleci i dzwonkach,
- odgrywa wyznaczoną rolę na scenie,
- ilustruje mimiką, gestem, ruchem, zachowania bohaterów,
- potrafi prowadzić dialog,
- potrafi posługiwać się rekwizytami,
- rozpoznaje i nazywa stany emocjonalne (radość, smutek, zdziwienie, złość, strach),
- zna wybrane polskie tańce ludowe i współczesne,
- osiąga sukcesy podczas konkursów artystycznych.
Autor: Małgorzata Skiba