Szkoła Podstawowa

6 czerwca 2024 r. uczniowie klas I- III pod opieką swoich wychowawczyń : p. Bogusławy Wasylik, p. Małgorzaty Skiby, p. Mirosławy Sirko, p. Ewy Skrzypy oraz rodzica p. Anny Górniak udali się na wycieczkę do Parku Jurajskiego w Bałtowie. Choć droga była daleka, a niektórzy trochę niewyspani i zmęczeni, okazało się, że było warto.

Niezwykłą przygodę rozpoczęliśmy od placu zabaw, gdzie czekały na nas różne atrakcje: statek piracki, karuzela łańcuchowa, trampoliny, kolejka szynowa, rollercoster, dmuchańce.

Następnie udaliśmy się do magicznego miejsca  - Sabatówki. Przekraczając jej bramę przenieśliśmy się w świat wiedźm, czarownic i białej magii. Przejście tunelem wśród czterech pór roku było nie lada wyzwaniem dla dzieci. Czarownica Hogata zaprosiła nas do zabawy.  Czekał  tam dzieci test sprawności, odwagi i dużo zabawy.

Potem zwiedzaliśmy Dolny Zwierzyniec. Zobaczyliśmy wiele gatunków ptaków i ssaków.

Entuzjazm wśród wychowanków wzbudziło zwiedzanie Bałtowskiego Zwierzyńca. Odbyliśmy przejażdżkę amerykańskim autobusem ( schoolbusem) pomiędzy różnymi zwierzętami: wielbłądami,  jeleniami, lamami, alpakami, strusiami, kozicami, danielami, żubrami, kucami szetlandzkimi itp. rozmieszczonymi na wielohektarowym terenie – Safari.

Następnie poszliśmy się posilić, aby mieć siłę na dalsze atrakcje. Piekliśmy kiełbaski na ognisku. Po posiłku udaliśmy się do Jura Parku, gdzie czekał na nas pan przewodnik, który opowiadał nam o zgromadzonych eksponatach. Wędrując ścieżkami przez park, zwiedziliśmy modele dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń. Oczywiście wszystkie naturalnej wielkości .

W Muzeum Jurajskim obejrzeliśmy różnego rodzaju skamieniałości. Były to kości dinozaurów, szczątki morskich gadów, zęby rekinów, koralowce i głowonogi.

Nie obyło się bez zakupu pamiątek . Po udanych zakupach udaliśmy się do autobusu i wyruszyliśmy w drogę powrotną do szkoły.

Z wycieczki do Krainy Dinozaurów wszyscy wrócili zmęczeni, pełni wrażeń i bardzo zadowoleni. Była to wspaniała i niezapomniana przygoda.

Ewa Skrzypa

Kontakt

Zespół Szkół Samorządowych
im. Jana Pawła II

ul. Szkolna 16
23-407 Tereszpol-Zaorenda
tel.: +48 84 687 6033
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.